Tuesday, February 26, 2008

ANJING PELIHARAAN

PEPERANGAN untuk menjadi calon dikalangan UMNO bukan perkara baru.

Berita kehadiran anak Mantan PM ( DrM) ke Parlimen Langkawi membuat bahang politik tanah sisa sumpahan Mahsuri tiba-tiba jadi gawat.

Datuk Bakar Taib penyandang jawatan, lebih-lebih isterinya Datin Zaleha Mat Gelam bertambah kelam dan meragam.

Datin (Dewa Arjuna) dari Perak itu kembali resah dalam wajah muncung comot macam seketika dulu bila tersebar suaminya dikaitkan (skandal) dengan Puteri UMNO Langkawi.

Juak-juak UMNO yang lain tidak ubah cacing kepanasan. IBRAHIM TOT sangat bertepatan dengan sifat dirinya yang banyak cakap tapi kosong. Kebetulan TOT dalam bahasa Siam bermakna goreng.

Saiful Mustafa (MAT PON) Setiausaha UMNO Bahagian Langkawi umum tahu hubungannya dengan Datuk Bakar seperti MAHADI (peserta bakat RTM satu ketika dulu) dengan puppetnya.

Siapa boleh nafi 70% daripada projek pembangunan luar Bandar dibawah peruntukan wakil rakyat Parlimen Langkawi dimonopoli oleh MAT PON sehinggakan bukan sahaja beliau mampu tambah kereta bahkan tambah bini.

Kebanyakan kontraktor kelas F di Langkawi mengeluh serta meragui kemungkinan ada cerita disebalik keadaan ini. BPR elok segera siasat.


BOTOL TERBANG

Orang Kampung Ewa marah MAT PON kerana tanah terokaan mereka tiba-tiba jadi geran atas nama beliau dan keluarganya. Cerita botol air mineral terbang mengenai Datuk Bakar didalam sebuah majlis baru-baru ini menjadi buah mulut.


KENYATAAN BOHONG

Pada 22hb Februari 2008, MAT PON buat kenyataan TV: orang Langkawi tolak Mukhriz.

Itu nyata satu PEMBOHONGAN. Kerananya pihak atasan UMNO, khasnya bahagian tatatertib perlu bertindak dalam menjaga nama baik parti.

Aku tak heranpun. ANJING PELIHARAAN BOLEH BUAT APA SAJA UNTUK TUANNYA.

Perhatian buat semua:

Pemimpin yang terdiri daripada pembodek-pembodek, perasuah, guna harta rakyat, tercalar akhlak eloknya dibuang jauh-jauh ke pusat tasik Pauh Janggi.


LUAR KOTAK

Ayat-ayat sampai bila kita nak harap orang luar memperlihat kedangkalan, berfikiran sempit, diluar kotak Islam dan budaya Melayu.

Sirat Sidek, Zainol Saidin usah sangat berbangga dengan title anak tempatan. Sesungguhnya ramai kalangan penjawat awam di Langkawi keluaran (made in) tanah besar Semenanjung dengan perkataan itu akan hilang semangat berkhidmat, sedangkan mereka penyumbang besar untuk kebajikan dan pembangunan Langkawi.

YBhg Dato’ Pengurus Besar LADA, YBhg Tuan Pegawai Daerah Langkawi, Ketua Pengarah Imigresen Langkawi, Ketua Pengarah Kastam Langkawi, Penasihat Undang-undang MPL merangkap Pengerusi AMAN Malaysia, Langkawi dan lain-lain ketua jabatan di Langkawi tentunya setuju dengan aku.


BUJANG KULUB

No comments: