Sunday, February 17, 2008

KURANG KUMUT

Selepas mengerah kakitangan Pejabat UMNO Bahagian Langkawi untuk mendapatkan tandatangan menyokongnya untuk jadi calon sepenggal lagi, pada 10hb Feb 2008, Datin Zaleha Mat Gelam isteri Datuk Paduka Bakar Taib membuat sms kepada pengawal peribadi YABhg Tun Dr M.

Bunyi ayatnya:

Assalamualaikum..kami minta maaf tak tunggu, ada program di Alor Setar kelmarin. Kami sedih dan kecewa dengan tindak tanduk Datuk Mukhriz ikut rentak pengikut Tan Sri Sanusi untuk menjatuhkan Datuk Bakar yang ingin berkhidmat lagi. Mereka ini tak senang tengok hubungan baik Tun Dr M dengan Datuk Bakar. Kami difahamkan Tan Sri Hamid Othman telah offer Datuk Mukhriz tempat dia di Sik. Kami hormat dan sayang pada Tun berdua.

Sayu dan sangat syahdu aku membacanya. Jika disyairkan pada dinihari dalam iringan gema muzik beralun-alun amat mengasyikkan.

Tentunya ada kera kepala atas dan kepala bawah bergoyang lalu jatuh terlentang, terkangkang.

Kalau kata-kata dari sms itu bermatlamat untuk dipanjangkan kepada Tun Dr M, UNTUK APA?

Sandiwara Datuk Bakar Taib lebih terdedah lagi bilapada 12hb Feb 2008, beliau mengarahkan diadakan mesyuarat JK UMNO Bahagian Langkawi dengan usul mahukan anak tempatan dari kalangan Ahli Jawatankuasa.

Bermula dengan pemilihan Datuk Bakar menjadi calon DUN dan berpindah ke kerusi Parlimen sambung menyambung sehingga sekarang (melewati 17 tahun dalam jumlah 4 penggal) adalah atas ihsan Tun Dr M.

Fakta di atas ternukil menjadi sejarah. Diakui atau tidak Tun Dr M telah banyak jasanya kepada Datin dan suami.

Dalam program membawa anak Tun Dr M ke Parlimen Langkawi, Datin dan Datuk Bakar menjadi PENGHALANG BESAR.Tidak sedia membalas budi Tun Dr M apabila menjadi pengacau.

Pada pengamatan aku Datuk Bakar pada dasarnya sudah lama mati. Datin seakan menjadi pepari yang meresap dalam tubuhnya. Ini menjadikan Datuk Bakar sekarang digerak oleh kuasa mistik dan kosmologi melayu ‘Dewa Arjuna’.

Tanggapan orang-orang di belakang Datuk Mukhriz sebagai kumpulan Tan Sri Sanusi Junid adalah keterlaluan. Kami adalah ahli-ahli UMNO yang peka dan setia kepada UMNO Negeri dan Pusat, maka kerana itu ikut membantu suami Datin mengekal kerusinya dalam PR 11 dulu, petanda akur kehendak kepimpinan Pusat.

Orang-orang dari kumpulan Tan Sri Sanusi yang Datin perlekehkan itu dulu turut membantu memenangkan Datuk Bakar. Dah lupakah ?

Mesyuarat UMNO Bahagian Langkawi pada 12hb Feb 2008 di hotel Langkawi Lagoon tidak memberi sebarang makna pun.

Cikgu Non Saidin dan Ibrahim TOT tidak lebih dari watak Etong dan Ekiang dalam wayang kulit. Sirat Sidek kaki ampu nombor satu ASIA.

Sirat Sidek - ‘Sampai bila lagi kita nak harap pada orang luar’

Wah! wah ! sedapnya cakap. Tidak professional dan tidak melambangkan seorang ahli korporat tapi keparat.

Lagi-lagi anak TEMPATAN jemu aku..

Datin tolong tanya depa-depa semua yang terlalu pertahankan atau agungkan anak tempatan itu: hempa pasai apa angkat orang luar buat bini, BARANG (ANU) tempatan kurang kumut ke?

BUJANG KULUB

1 comment:

Anonymous said...

Bukan kurang kemut. Kurang fulus.Had dok di Langkawi dah atok kira fulus awai2 lagi.